査読付論文(1970〜)
1970年
(1)
村山 正,宮本 登,深沢正一,多種燃料機関に関する研究 (第4報 吸気加熱の効果について),日本機械学会論文集 36ー285(1970ー5),838-844
1971年
(2)
深沢正一,村山 正,宮本 登,神尾正志,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究(第1報 低圧縮比採用における問題点),日本機械学会論文集 37ー299(1971ー7),1410-1417
(3)
T. Murayama, N. Miyamoto, S. Fukazawa, An Experimental Study on the Performances of a Multifuel Engine (Part4, The Effect of the Intake Air Heating),
Bulletin of the JSME 14-67 (1971),76-83
1972年
(4)
N. Miyamoto, T. Murayama, S. Fukazawa, Studies on Low
Compression Ratio Diesel Engine (3rd Report, Relation between Combustibility
and Performances), Bulletin of the JSME 15-90 (1972), 1603-1616
(5)
N. Miyamoto, M. Kamio, T. Murayama, S. Fukazawa, Studies
on Low Compression Ratio Diesel Engine (2nd Report, Effects of Combustion
Chamber Configurations in Direct InjectionType Diesel Engine.), Bulletin of the
JSME 15-89 (1972), 1423-1433
(6)
S. Fukazawa, T. Murayama, N. Miyamoto, M. Kamio, Studies
on Low Compression Ratio Diesel Engine (1st Report, The Problems Arising from
Low Compression Ratio), Bulletin of the JSME 15-81 (1972), 368-377
(7)
宮本 登,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究 (第3報 熱効率および騒音などの諸性能と燃焼性の関係),日本機械学会論文集 38ー308(1972ー4),865-877
(8)
宮本 登,神尾正志,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究(第2報 直接噴射式機関における燃焼室形状の影響,日本機械学会論文集 38ー307(1972ー3),623-632
1973年
(9)
N. Miyamoto, M. Kamio, T. Murayama, S. Fukazawa, Studies
on Low Compression Ratio Diesel Engine (4th Report, Effects of Auxiliary
Injection), Bulletin of the JSME 16-102 (1973-12), 30-42
(10)
宮本 登,神尾正志,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究 (第4報 補助噴射の効果について),日本機械学会論文集 39ー320(1973ー4),1316-1326
1975年
(11) N.Miyamoto,
T.Murayama and S.Fukazawa, A Study on Low Compression Ratio Diesel Engines (5th
Report, Effect of Intake Air Temperature on Burning Rate and Engine
Performance),Bulletin of the JSME 18-126 (1975),
1465-1471
(12) 宮本 登,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究 (第5報 燃焼率ならびに機関性能に及ぼす吸気温度の影響),日本機械学会論文集 41ー344(1975ー4),1254-1262
1976年
(13) 宮本 登,村山 正,副室式ディ−ゼル機関の着火遅れ特性に関する一解析,日本機械学会論文集 42ー364(1976ー12),3994-4005
1977年
(14) N.
Miyamoto, T. Murayama, An Analysis on Ignition Lag Characteristics of Divided
Chamber Type Diesel Engines, Bulletin of the JSME 20-146 (1977-8), 1034-1041
1978年
(15) 村山 正,塚原 実,宮本 登,森島 泰,ディ−ゼル機関におけるNOx低減に関する研究,自動車技術会論文集 16(1978),30-37
(16) 村山 正,宮本 登,佐々木静夫,ディ−ゼル機関におけるNO生成モデルに関する研究,日本機械学会論文集 44ー381(1978),1706-1714
(17) T.
Murayama, M. Tsukahara, Y. Morishita, N. Miyamoto, Experimental Reduction of
NOx, Smoke, and BSFC in a Diesel Engine Using Uniquely Produced Water (0-80%)
to Fuel Emulsion, SAE Transactions, Section 1-vol.87,(1978), 946-958
(18) T.Murayama,
M.Tsukahara, N.Miyamoto and Y. Morishita, Experimental Reduction of NOx, Smoke,
and BSFC in a Diesel Engine Using Uniquely Produced Water (0-80%) to Fuel
Emulsion, SAE Paper 780224 (1978), 1
(19) 村山 正,宮本 登,柴田正仁,久保田雅三,ディ−ゼル排気中の炭化水素組成について,自動車技術会論文集 14(1978ー3),33-40
1979年
(20)
T.Murayama, S.Goto and N.Miyamoto, Estimation of an
Indicator Diagram (Method by the Stresses Measurement of Cylinder Head Bolts),
Bulletin of the MESJ, 7-2 (1979-6), 181-190
(21)
T.Murayama, N.Miyamoto and S. Sasaki, A Mathematical
Model on Nitric Oxide Formation in Diesel Engines, Bulletin of the JSME 22-163
(1979-1), 79-85
1980年
(22)
T.Murayama M.Tsukahara and N.Miyamoto, Some Approaches to
the Reduction of NOx of DieselEngine, JSAE Review, 2, (1980), 71-78
(23)
T.Murayama, N.Miyamoto, T.Tsuda, M.Suzuki and S.Hasegawa,
Combustion Behaviors Under Transient Operater in an IDI Diesel Engine, SAE
Transactions Section 3-vol.89,(1980), 2987-2997
(24)
N.Miyamoto, S.Gotoh and T.Murayama, Unique Measuring
Method of Indicator Diagrams Using Strain History of Head Bolts, SAE Paper
800983 (PS-468) (1980-9), 1-13
(25)
T.Murayama, N.Miyamoto, T.Tsuda, M.Suzuki and S.Hasegawa,
Combustion Behaviors Under Accelerating Operation of an IDI Diesel Engine, SAE
Paper 800966 (PS-468) (1980-9), 1
(26)
後藤新一,宮本 登,村山 正,インジケータ線図測定用圧力取出し管(シリコン油充テン型)の動特性に関する研究,日本機械学会論文集(B)46ー408(1980ー8),1607-1615
(27)
塚原 実,近久武美,宮本 登,村山 正,補助噴射によるディ−ゼル機関のNOx低減に関する研究,日本機械学会論文集(B)46ー407(1980ー7),1355-1361
1981年
(28)
T.Chikahisa, N.Miyamoto and T.Murayama, Smokeless, Low
NOx, and Low Noise Diesel Combustion with Methanol as a Main Fuel, SAE
Transactions Section 4-vol.90 (1981), 4140-4147
(29)
村山 正,宮本 登,近久武美,メタノールを使用する無煙低NOxディ−ゼル機関に関する研究,日本機械学会論文集(B)47ー417(1981ー5),904-910
(30)
M.Tsukahara, T.Chikahisa, N.Miyamoto and T.Murayama, A
Study on the Reduction of NOx of Diesel Engine by the Use of an Anxiliary
Injection Method, Bulletin of the JSME 24-189 (1981-3), 571-577
1982年
(31)
村山 正,宮本 登,井下田清,小林敏行,ディ−ゼル機関における加速運転時の燃焼挙動,自動車技術会論文集 25 (1982),12-18
(32)
T.Murayama, N.Miyamoto, K.Igeta and T.Kobayashi, Combustions
Characteristics under Acceleration in Diesel Engines, JSAE Review, (1982-11),
9-15
(33)
M.Tsukahara, T.Murayama, N.Miyamoto and Y.Yoshimoto,
Influence of Combustions Chamber Configurations on the Combustion in Diesel
Engine Driven by Emulsifid Fuel, Bulletin of the JSME 25-208, (1982.10),
1567-1573
(34)
村山 正,宮本 登,山田貴延,川島純一,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(エタノール・ヒマシ油ブレンド燃料による機関性能),日本機械学会論文集(B)48ー434 (1982.10),2134-2142
(35)
T.Murayama, N.Miyamoto, T.Yamada, J.Kawashima and K.Itow,
A Method to Improve the Solubility and Combustion Charateristics of
Alcohol-Diesel Fuel Blends, SAE 1982 Transactions Section 3-vol.91 91-3,
(1982), 3485-3494
(36)
近久武美,田中孝二郎,宮本 登,村山 正,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(エタノール吸入方式による機関性能),日本機械学会論文集(B)48ー433(1982ー9),1784-1791
(37)
宮本 登,山崎賢治,村山 正,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(強制着火の応用によるニートアルコールでの運転),日本機械学会論文集(B)48-433(1982ー9),1775-1783
(38)
T.Murayama, N.Miyamoto, T.Yamada, J.Kawashima and K.Itow,
A Method to Improve the Solubility and Combustion Charateristics of
Alcohol-Diesel Fuel Blends, SAE Paper 821113 (SP-525) (1982-9), 51
(39)
塚原 実,村山 正,宮本 登,吉本康文,ディ−ゼル機関に水・エマルジョン燃焼法を適用した場合の燃焼促進効果に及ぼす燃焼室形状の影響,日本機械学会論文集 48ー426(1982ー2),381
1983年
(40)
Murayama, T., Miyamoto, N., Chikahisa, T. and Ogawa, H.:
Elimination of Combustion Difficulties in a Glow Plug-Assisted Diesel Engine
Operated with Pure Ethanol and Water-Ethanol Mixtures, SAE Paper, 830373: 1-9
(1983)
(41)
T.Murayama, T.Yamada, N.Miyamoto, T.Chikahisa, Nature and
Reduction of Cycle-to-Cycle Combustions Variations in an IDI Diesel Engine with
Ethanol-Diesel Fuel Blends, SAE Paper 831352, (1983.9), 1-9
(42)
山崎信行,宮本 登,村山 正,燃料の加熱がディ−ゼル機関の噴霧特性と性能に対して及ぼす影響,日本機械学会論文集(B)49ー444 (1983.8),1810-1818
(43)
T.Murayama, N.Miyamoto, T.Yamada, J. Kawashima, A Study
on Diesel Engines with Alcohol Fuels (Engine Performance with Ethanol-Castor
Oil Fuel Blends), Bulletin of the JSME 26-216, (1983.6), 1043-1049
(44)
山田貴延,川島純一,宮本 登,村山 正,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(エタノール・A重油混合燃料の相溶性とその燃焼特性について),日本機械学会論文集(B)49ー441 (1983.5),1087-1094
1984年
(45)
Murayama, T., Ogawa, H., Miyamoto, N. and Chikahisa, T.:
Achievement of Stable and Clean Combustion over a Wide Operating Range in a
Spark-Assisted IDI Diesel Engine with Neat Ethanol, SAE Transactions, 93 (3),
840517: 645-653 (1984)
(46)
T.Murayama, Y. Oh, N.Miyamoto, T.Chikahisa N.Takagi,
K.Itow: Low Carbon Flower Buildup, Low Smoke, and Efficient Diesel Operations
with Vegetable Oils by Conversion to Mono-Esters and Blending with Diesel Oil
or Alcohols, SAE 1984 Transactions, Section 5, vol.93 (1984), 5.292-5.302
(47)
T.Murayama, Y. Oh, N.Miyamoto, T.Chikahisa, K.Itow, Low
Carbon Flower Buildup, Low Smoke, and Efficient Diesel Operations with
Vegetable Oils by Conversion to Mono-Esters and Blending with Diesel Oil or
Alcohols, SAE Paper 841161 (1984), 1
(48)
村山 正,宮本 登,小林敏行,正司 章,予燃焼室式ディ−ゼル機関におけるアルコール・軽油溶解燃料による加速運転時の燃焼特性,日本機械学会論文集 50ー455 (1984),1785-1791
(49)
宮本 登,中園 徹,金野 満,村山 正,ディ−ゼル排気中の未燃炭化水素組成に関する研究,日本機械学会論文集(B)50-450 (1984.2),435-442
1985年
(50)
李 盛魯,宮本 登,村山 正, 相舜, A
Study for Reduction of Combustion Noise in Diesel Engines by Wiebe's Combustion
Function, 大韓機械学会論文集 9-5, (1985), 548-554
(51)
N. Miyamoto, T. Chikahisa, T. Murayama, R. Sawyer,
Description and Analysis of Diesel Engine Rate of Combustion and Performance
Using Wiebe's Function, SAE 1985 Transactions Section 1-vol.94, (1985),
1.622-1.633
(52)
N. Yamazaki, N. Miyamoto, T. Murayama, The Effects of
Flash Boiling Fuel Injection on Spray Characteristics, Combustion and Engine
Performance in DI and IDI Engines, SAE 1985 Transactions, Section 1, vol.94,
(1985), 1.388-1.395
(53)
山田貴延,三留崇史,近久武美,宮本 登,村山 正,ディ−ゼル機関の燃焼変動に関する研究,日本機械学会論文集(B)51ー463 (1985),946-953
(54)
N. Miyamoto, T. Chikahisa, T. Murayama, R. Sawyer,
Description and Analysis of Diesel Engine Rate of Combustion and Performance
Using Wiebe's Function, SAE Paper 850107 (1985), 1
(55)
N. Yamazaki, N. Miyamoto, T. Murayama, The Effects of
Flash Boiling Fuel Injection on Spray Characteristics, Combustion and Engine
Performance in DI and IDI Diesel
Engines, SAE Paper 850071, (1985), 1
1986年
(56)
Ogawa, H., Chikahisa, T., Miyamoto, N. and Murayama, T.:
Development and Analysis of a Spark-Assisted I.D.I. Diesel Engine Operated with
Alcohol Fuels, JSAE Review, 7 (2): 10-15 (1986)
(57)
S. Gotoh, N. Miyamoto, T. Murayama, Improvement of the
Dynamic Characterisitics for Measuring High Frequency Pressure Diagrams, SAE
1986 Transactions, Section 5, vol.95, 5.31-5.39 (1986)
(58)
T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, K. Yamane,
Effects of Combustion and Injection Systems on Unburnt HC and Particulate
Emissions from a DI Diesel Engine, SAE 1986 Transactions Section 4, vol.95,
4.1000-4.1008, (1986
(59)
村山 正,宮本 登,近久武美,山根浩二,金野 満,直噴式ディ−ゼル機関における燃焼および噴射系の諸元と微粒子および未燃炭化水素の排出特性,日本機械学会論文集(B) 52ー478 (1986),2495-2502
(60)
宮本 登,近久武美,村山 正,高木伸和,伊藤光一郎,ディ−ゼル機関の定常および加速運転時におけるアルコールブレンド燃料での性能と燃焼特性,日本機械学会論文集(B)52ー476 (1986),1565-1572
(61)
T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, K.Yamazaki, COM
and SRC-U as Alternative Fuels for Diesel Engines, Bulletin of the
MESJ, 14, 1 (1986), 29
(62)
T. Murayama, Y. Oh, A. Kido, T. Chikahisa, N. Miyamoto,
K. How, Effects of Super Heating of Heavy Fuels on Combustion and Performance
in DI Diesel Engines, SAE 1986 Transactions Section 2, vol.95, (1986),
2.330-2.337
(63)
T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, M. Nagata, K.
Yamazaki, W.Y. Jin, COM and SRC-U as Alternative
Fuels for Diesel Engines, Bulletin of the MESJ, 14-1 (1986), 29-37
1987年
(64)
小川 英之・近久 武美・宮本 登・村山 正:多重スパーク方式によるアルコール駆動ディーゼル機関の燃焼と性能,自動車技術会論文集,34:
86-93 (1987)
(65)
Miyamoto, N., Hou, Z., Harada, A., Ogawa, H. and
Murayama, T.: Characteristics of Diesel Soot Suppression with Soluble Fuel
Additives, SAE Transactions, 96 (4), 871612: 792-798 (1987)
(66)
山崎信行,高橋のぶ,近久武美,宮本 登,村山 正,軽油へのLPG液状混合によるディーゼル燃焼の改善,自動車技術会論文集,36,(1987), 48-54
(67)
呉 永澤,城戸章宏,近久 武美,宮本 登,村山 正,伊藤光一郎,ディーゼル機関における重質燃料加熱の効果,自動車技術会論文集,35,(1987), 21-28
(68)
S. Tosaka, T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, K.
Yamazaki, Combustion and Emissions in a High-Speed Diesel Engine with Liquefied
Coal Fuels, Bulletin of the MESJ 15-1 (1987),29-36
1988年
(69)
宮本 登・侯 志新・原田 明・小川 英之・村山 正:可溶性燃料添加剤によるディーゼル黒煙の低減特性,日本機械学会論文集B編,54 (498): 484-491
(1988)
(70)
Miyamoto, N., Hou, Z. and Ogawa, H.: Catalytic Effects of
Metallic Fuel Additives on Oxidation Characteristics of Trapped Diesel Soot,
SAE Paper 881224: 1-7 (1988)
(71)
宮本 登・小川 英之・後藤 申昌・佐々木 広美:レーザ光によるディーゼルスート生成過程に対する観察と解析 (着火遅れとスート生成特性),日本機械学会論文集B編,54 (506):
2961-2965 (1988)
(72)
侯 志新・原田 明・小川 英之・近久 武美・宮本 登・村山 正:圧縮着火機関における燃焼室壁面金属とメタノール燃料の着火安定性, 日本機械学会論文集B編,54 (507): 3290-3294 (1988)
(73)
侯 志新・小川 英之・宮本 登・成田 英夫:金属を含有するディーゼル黒煙粒子の酸化特性,日本機械学会論文集B編,54
(507): 3301-3304 (1988)
(74)
K. Yamane, T. Chikahisa, T. Murayma, N. Miyamoto,
Measurement of Particulate and Unburnt HC Emissions from Diesel Engiens, SAE
Transaction 97, (1988)
(75)
T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, S. Tosaka,
Efficient and Low-Smoke Combustion of Various Low-Grade Fuels in High-Speed
Small Diesel Engines, Transaction of the ASME, Journal of Engineering for Gas
Turbine and Power, vol.110 (July 1988), 385-392
(76)
山根浩二,近久武美,宮本 登,村山 正,ディーゼル機関から排出される微粒子および未燃炭化水素の測定にかかわる各種因子の影響,日本機械学会論文集(B),54-498,(1988), 518-526
1989年
(77)
宮本 登・小川 英之・奥山 高志・石橋 泉:単組成ガス燃料吸入時におけるディーゼル機関の燃焼と性能,日本舶用機関学会誌,34 (3):
214-218 (1989)
1990年
(78)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Gotoh, N. and Sasaki, H.:
Analysis of Diesel Soot Formation under Varied Ignition Lag with a Laser Light
Extinction Method, SAE Paper, 900640: 1-6 (1990)
(79)
宮本 登・小川 英之・佐々木 広美:熱線法による渦室内ガス流動解析, 自動車技術会論文集,45: 9-14 (1990)
(80)
侯 志新・渋谷 昌彦・小川 英之・宮本 登:燃料添加剤によるディーゼル黒煙の低減効果と燃料性状, 日本機械学会論文集B編,56 (529): 2793-2796 (1990)
1991年
(81)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Hou, Z. and Shibuya, M.: The
Influence of Fuel Properties on Diesel-Soot Suppression with Soluble Fuel
Additives, SAE Transactions, 100 (4), 910737: 276-281 (1991)
(82)
宮本 登・小川 英之・渋谷 昌彦・鈴木 和治・千葉 茂男:着火遅れ制御下におけるベンゼン系・n-ヘキサン混合燃料のディーゼル排気特性, 日本機械学会論文集B編,57 (537):
1919-1924 (1991)
(83)
Miyamoto, N., Ogawa, H. and Shibuya, M.: Distinguishing
the Effects of Aromatic Content and Ignitability of Fuels in Diesel Combustion
and Emissions, SAE Transactions, 100 (4), 912355: 930-936 (1991)
1992年
(84)
渋谷 昌彦・宮本 登・小川 英之・須田 徹:ディーゼル燃焼・エミッションの燃料性状依存性, 日本機械学会論文集B編,58 (550): 295-300 (1992)
(85)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Wang, J., Shudo, T. and
Yamazaki, K.: Diesel NOx Reduction with Ammonium Deoxidizing Agents Directly
Injected into the Cylinder, JSAE Review, 13 (4): 18-23 (1992)
(86)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Shibuya, M. and Suda, T.:
Description of Diesel Emissions by Individual Fuel Properties, SAE Paper,
922221: 1-8 (1992)
(87)
城戸 章宏・小川 英之・宮本 登:雰囲気レーザ誘起蛍光法(LIFA法)による噴流画像の濃度分布定量化処理, 日本機械学会論文集B編,58 (554): 255-261 (1992)
1993年
(88)
宮本 登・小川 英之・王 建マ・首藤 登志夫・山崎 賢治:アンモニア系還元剤の筒内直接噴射によるディーゼルNOxの低減,自動車技術会論文集,24(1):
10-15 (1993)
(89)
Kido, A., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: Quantitative
Measurements and Analysis of Ambient Gas Entrainment into Intermittent Gas Jets
by Laser-Induced Fluorescence of Ambient Gas (LIFA), SAE Transactions, 102 (4),
930970: 694-702 (1993)
(90)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Shibuya, M. and Fuwa, N.: Time
Series Analysis of Diesel Exhaust Gas Emissions under Transient Operation, SAE
Transactions, 102 (4), 930976: 724-731 (1993)
(91)
城戸 章宏・小川 英之・宮本 登・佐野 貴弘:雰囲気レーザ誘起蛍光法(LIFA法)による間欠ガス噴流の周囲ガス導入に関する定量解析,日本機械学会論文集B編,59
(559): 201-207 (1993)
(92)
宮本 登・小川 英之・渋谷 昌彦・不破 直秀:ディーゼル機関の過渡運転時における排気特性の時系列的解析,日本機械学会論文集B編,59
(559): 241-247 (1993)
1994年
(93)
宮本 登・小川 英之・渋谷 昌彦・新井 慶司・エスミリア・オリビエ:燃料中における炭化水素の分子構造とディーゼル排気特性,日本機械学会論文集B編,60
(571): 365-370 (1994)
(94)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Shudo, T. and Takeyama, F.:
Combustion and Emissions in a New Concept Stratified Charge Engine with
Two-Stage Fuel Injection, SAE Paper, 940675: 1-8 (1994)
(95)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Shibuya, M., Arai, K. and
Esmilaire, O.: Influence of the Molecular Structure of Hydrocarbon Fuels on
Diesel Exhaust Emissions, SAE Transactions, 103 (3), 940676: 1069-1074 (1994)
(96)
王 建マ・小川 英之・宮本 登:燃焼室内水噴射による副室式ディーゼル機関のNOx低減効果,日本機械学会論文集B編,60 (573): 318-324 (1994)
(97)
首藤 登志夫・小川 英之・宮本 登:直噴式層状燃焼機関における燃焼・排気特性,日本機械学会論文集B編,60
(576): 317-323 (1994)
1995年
(98)
Miyamoto, N., Ogawa, H., Wang, J., Shudo, T. and
Yamazaki, K.: Diesel NOx Reduction with Ammonium Deoxidizing Agents Directly
Injected into the Cylinder, International Journal of Vehicle Design, 16 (1):
71-79 (1995)
(99)
首藤 登志夫・小川 英之・宮本 登:二段噴射DISC機関の燃焼・排気に対する燃料性状の影響,自動車技術会論文集,26 (1): 5-10 (1995)
(100) Shudo,
T., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: The influence of fuel properties on combustion
and emissions in a DI stratified charge engine, JSAE Review, 16: 27-33 (1995)
(101) Miyamoto,
N., Ogawa, H., Wang, J. and Ohashi, H.: Significant NOx Reduction with Direct
Water Injection into the Sub-Chamber of an IDI Diesel Engine, SAE Transactions,
104 (3), 950609: 1085-1092 (1995)
(102) 王 建マ・小川 英之・宮本 登・山崎 賢治:金属塩水溶液の筒内直接噴射によるディーゼルNOxおよびスートの同時低減効果,日本機械学会論文集B編,61 (584): 351-357 (1995)
(103) 城戸 章宏・上野 正樹・小川 英之・宮本 登:非定常噴流の雰囲気ガス導入に及ぼす噴射パラメータの影響,日本機械学会論文集B編,61 (590): 9-15
(1995)
(104) Iman,
K. R.・北村 融・小川 英之・宮本 登・榎本 良輝:小形ディーゼル機関の過渡運転時におけるピストン燃焼室壁面温度と排気の推移特性,日本機械学会論文集B編,61
(590): 183-189 (1995)
1996年
(105) Iman,
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