査読付論文(1970〜)

1970

(1)              村山 正,宮本 登,深沢正一,多種燃料機関に関する研究 (第4報 吸気加熱の効果について),日本機械学会論文集 3628519705),838-844

1971

(2)              深沢正一,村山 正,宮本 登,神尾正志,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究(第1報 低圧縮比採用における問題点),日本機械学会論文集 3729919717),1410-1417

(3)              T. Murayama, N. Miyamoto, S. Fukazawa, An Experimental Study on the Performances of a Multifuel Engine (Part4, The Effect of the Intake Air Heating), Bulletin of the JSME 14-67 (1971),76-83

1972

(4)              N. Miyamoto, T. Murayama, S. Fukazawa, Studies on Low Compression Ratio Diesel Engine (3rd Report, Relation between Combustibility and Performances), Bulletin of the JSME 15-90 (1972), 1603-1616

(5)              N. Miyamoto, M. Kamio, T. Murayama, S. Fukazawa, Studies on Low Compression Ratio Diesel Engine (2nd Report, Effects of Combustion Chamber Configurations in Direct InjectionType Diesel Engine.), Bulletin of the JSME 15-89 (1972), 1423-1433

(6)              S. Fukazawa, T. Murayama, N. Miyamoto, M. Kamio, Studies on Low Compression Ratio Diesel Engine (1st Report, The Problems Arising from Low Compression Ratio), Bulletin of the JSME 15-81 (1972), 368-377

(7)              宮本 登,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究 (第3報 熱効率および騒音などの諸性能と燃焼性の関係),日本機械学会論文集 3830819724),865-877

(8)              宮本 登,神尾正志,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究(第2報 直接噴射式機関における燃焼室形状の影響,日本機械学会論文集 3830719723),623-632

1973

(9)              N. Miyamoto, M. Kamio, T. Murayama, S. Fukazawa, Studies on Low Compression Ratio Diesel Engine (4th Report, Effects of Auxiliary Injection), Bulletin of the JSME 16-102 (1973-12), 30-42

(10)          宮本 登,神尾正志,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究 (第4報 補助噴射の効果について),日本機械学会論文集 3932019734),1316-1326

1975

(11)      N.Miyamoto, T.Murayama and S.Fukazawa, A Study on Low Compression Ratio Diesel Engines (5th Report, Effect of Intake Air Temperature on Burning Rate and Engine Performance)Bulletin of the JSME 18-126 (1975), 1465-1471

(12)      宮本 登,村山 正,深沢正一,低圧縮比ディ−ゼル機関に関する研究 (第5報 燃焼率ならびに機関性能に及ぼす吸気温度の影響),日本機械学会論文集 4134419754),1254-1262

1976

(13)      宮本 登,村山 正,副室式ディ−ゼル機関の着火遅れ特性に関する一解析,日本機械学会論文集 42364197612),3994-4005

1977

(14)      N. Miyamoto, T. Murayama, An Analysis on Ignition Lag Characteristics of Divided Chamber Type Diesel Engines, Bulletin of the JSME 20-146 (1977-8), 1034-1041

1978

(15)      村山 正,塚原 実,宮本 登,森島 泰,ディ−ゼル機関におけるNOx低減に関する研究,自動車技術会論文集 161978),30-37

(16)      村山 正,宮本 登,佐々木静夫,ディ−ゼル機関におけるNO生成モデルに関する研究,日本機械学会論文集 443811978),1706-1714

(17)      T. Murayama, M. Tsukahara, Y. Morishita, N. Miyamoto, Experimental Reduction of NOx, Smoke, and BSFC in a Diesel Engine Using Uniquely Produced Water (0-80%) to Fuel Emulsion, SAE Transactions, Section 1-vol.87,(1978), 946-958

(18)      T.Murayama, M.Tsukahara, N.Miyamoto and Y. Morishita, Experimental Reduction of NOx, Smoke, and BSFC in a Diesel Engine Using Uniquely Produced Water (0-80%) to Fuel Emulsion, SAE Paper 780224 (1978), 1

(19)      村山 正,宮本 登,柴田正仁,久保田雅三,ディ−ゼル排気中の炭化水素組成について,自動車技術会論文集 1419783),33-40

1979

(20)          T.Murayama, S.Goto and N.Miyamoto, Estimation of an Indicator Diagram (Method by the Stresses Measurement of Cylinder Head Bolts), Bulletin of the MESJ, 7-2 (1979-6), 181-190

(21)          T.Murayama, N.Miyamoto and S. Sasaki, A Mathematical Model on Nitric Oxide Formation in Diesel Engines, Bulletin of the JSME 22-163 (1979-1), 79-85

1980

(22)           T.Murayama M.Tsukahara and N.Miyamoto, Some Approaches to the Reduction of NOx of DieselEngine, JSAE Review, 2, (1980), 71-78

(23)           T.Murayama, N.Miyamoto, T.Tsuda, M.Suzuki and S.Hasegawa, Combustion Behaviors Under Transient Operater in an IDI Diesel Engine, SAE Transactions Section 3-vol.89,(1980), 2987-2997

(24)                N.Miyamoto, S.Gotoh and T.Murayama, Unique Measuring Method of Indicator Diagrams Using Strain History of Head Bolts, SAE Paper 800983 (PS-468) (1980-9), 1-13

(25)           T.Murayama, N.Miyamoto, T.Tsuda, M.Suzuki and S.Hasegawa, Combustion Behaviors Under Accelerating Operation of an IDI Diesel Engine, SAE Paper 800966 (PS-468) (1980-9), 1

(26)           後藤新一,宮本 登,村山 正,インジケータ線図測定用圧力取出し管(シリコン油充テン型)の動特性に関する研究,日本機械学会論文集(B)4640819808),1607-1615

(27)           塚原 実,近久武美,宮本 登,村山 正,補助噴射によるディ−ゼル機関のNOx低減に関する研究,日本機械学会論文集(B)4640719807),1355-1361

1981

(28)           T.Chikahisa, N.Miyamoto and T.Murayama, Smokeless, Low NOx, and Low Noise Diesel Combustion with Methanol as a Main Fuel, SAE Transactions Section 4-vol.90 (1981), 4140-4147

(29)           村山 正,宮本 登,近久武美,メタノールを使用する無煙低NOxディ−ゼル機関に関する研究,日本機械学会論文集(B)4741719815),904-910

(30)           M.Tsukahara, T.Chikahisa, N.Miyamoto and T.Murayama, A Study on the Reduction of NOx of Diesel Engine by the Use of an Anxiliary Injection Method, Bulletin of the JSME 24-189 (1981-3), 571-577

1982

(31)           村山 正,宮本 登,井下田清,小林敏行,ディ−ゼル機関における加速運転時の燃焼挙動,自動車技術会論文集 25 1982),12-18

(32)           T.Murayama, N.Miyamoto, K.Igeta and T.Kobayashi, Combustions Characteristics under Acceleration in Diesel Engines, JSAE Review, (1982-11), 9-15

(33)           M.Tsukahara, T.Murayama, N.Miyamoto and Y.Yoshimoto, Influence of Combustions Chamber Configurations on the Combustion in Diesel Engine Driven by Emulsifid Fuel, Bulletin of the JSME 25-208, (1982.10), 1567-1573

(34)           村山 正,宮本 登,山田貴延,川島純一,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(エタノール・ヒマシ油ブレンド燃料による機関性能),日本機械学会論文集(B)48434 1982.10),2134-2142

(35)           T.Murayama, N.Miyamoto, T.Yamada, J.Kawashima and K.Itow, A Method to Improve the Solubility and Combustion Charateristics of Alcohol-Diesel Fuel Blends, SAE 1982 Transactions Section 3-vol.91 91-3, (1982), 3485-3494

(36)           近久武美,田中孝二郎,宮本 登,村山 正,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(エタノール吸入方式による機関性能),日本機械学会論文集(B)4843319829),1784-1791

(37)           宮本 登,山崎賢治,村山 正,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(強制着火の応用によるニートアルコールでの運転),日本機械学会論文集(B)48-43319829),1775-1783

(38)           T.Murayama, N.Miyamoto, T.Yamada, J.Kawashima and K.Itow, A Method to Improve the Solubility and Combustion Charateristics of Alcohol-Diesel Fuel Blends, SAE Paper 821113 (SP-525) (1982-9), 51

(39)           塚原 実,村山 正,宮本 登,吉本康文,ディ−ゼル機関に水・エマルジョン燃焼法を適用した場合の燃焼促進効果に及ぼす燃焼室形状の影響,日本機械学会論文集 4842619822),381

1983

(40)           Murayama, T., Miyamoto, N., Chikahisa, T. and Ogawa, H.: Elimination of Combustion Difficulties in a Glow Plug-Assisted Diesel Engine Operated with Pure Ethanol and Water-Ethanol Mixtures, SAE Paper, 830373: 1-9 (1983)

(41)           T.Murayama, T.Yamada, N.Miyamoto, T.Chikahisa, Nature and Reduction of Cycle-to-Cycle Combustions Variations in an IDI Diesel Engine with Ethanol-Diesel Fuel Blends, SAE Paper 831352, (1983.9), 1-9

(42)           山崎信行,宮本 登,村山 正,燃料の加熱がディ−ゼル機関の噴霧特性と性能に対して及ぼす影響,日本機械学会論文集(B)49444 19838),1810-1818

(43)           T.Murayama, N.Miyamoto, T.Yamada, J. Kawashima, A Study on Diesel Engines with Alcohol Fuels (Engine Performance with Ethanol-Castor Oil Fuel Blends), Bulletin of the JSME 26-216, (1983.6), 1043-1049

(44)           山田貴延,川島純一,宮本 登,村山 正,アルコール駆動ディ−ゼル機関に関する研究(エタノール・A重油混合燃料の相溶性とその燃焼特性について),日本機械学会論文集(B)49441 1983.5),1087-1094

1984

(45)           Murayama, T., Ogawa, H., Miyamoto, N. and Chikahisa, T.: Achievement of Stable and Clean Combustion over a Wide Operating Range in a Spark-Assisted IDI Diesel Engine with Neat Ethanol, SAE Transactions, 93 (3), 840517: 645-653 (1984)

(46)           T.Murayama, Y. Oh, N.Miyamoto, T.Chikahisa N.Takagi, K.Itow: Low Carbon Flower Buildup, Low Smoke, and Efficient Diesel Operations with Vegetable Oils by Conversion to Mono-Esters and Blending with Diesel Oil or Alcohols, SAE 1984 Transactions, Section 5, vol.93 (1984), 5.292-5.302

(47)           T.Murayama, Y. Oh, N.Miyamoto, T.Chikahisa, K.Itow, Low Carbon Flower Buildup, Low Smoke, and Efficient Diesel Operations with Vegetable Oils by Conversion to Mono-Esters and Blending with Diesel Oil or Alcohols, SAE Paper 841161 (1984), 1

(48)           村山 正,宮本 登,小林敏行,正司 章,予燃焼室式ディ−ゼル機関におけるアルコール・軽油溶解燃料による加速運転時の燃焼特性,日本機械学会論文集 50455 1984),1785-1791

(49)           宮本 登,中園 徹,金野 満,村山 正,ディ−ゼル排気中の未燃炭化水素組成に関する研究,日本機械学会論文集(B)50-450 1984.2),435-442

1985

(50)           李 盛魯,宮本 登,村山 正,  相舜, A Study for Reduction of Combustion Noise in Diesel Engines by Wiebe's Combustion Function, 大韓機械学会論文集 9-5, 1985, 548-554

(51)           N. Miyamoto, T. Chikahisa, T. Murayama, R. Sawyer, Description and Analysis of Diesel Engine Rate of Combustion and Performance Using Wiebe's Function, SAE 1985 Transactions Section 1-vol.94, (1985), 1.622-1.633

(52)           N. Yamazaki, N. Miyamoto, T. Murayama, The Effects of Flash Boiling Fuel Injection on Spray Characteristics, Combustion and Engine Performance in DI and IDI Engines, SAE 1985 Transactions, Section 1, vol.94, (1985), 1.388-1.395

(53)           山田貴延,三留崇史,近久武美,宮本 登,村山 正,ディ−ゼル機関の燃焼変動に関する研究,日本機械学会論文集(B)51463 1985),946-953

(54)           N. Miyamoto, T. Chikahisa, T. Murayama, R. Sawyer, Description and Analysis of Diesel Engine Rate of Combustion and Performance Using Wiebe's Function, SAE Paper 850107 (1985), 1

(55)           N. Yamazaki, N. Miyamoto, T. Murayama, The Effects of Flash Boiling Fuel Injection on Spray Characteristics, Combustion and Engine Performance in DI and IDI    Diesel Engines, SAE Paper 850071, (1985), 1

1986

(56)           Ogawa, H., Chikahisa, T., Miyamoto, N. and Murayama, T.: Development and Analysis of a Spark-Assisted I.D.I. Diesel Engine Operated with Alcohol Fuels, JSAE Review, 7 (2): 10-15 (1986)

(57)           S. Gotoh, N. Miyamoto, T. Murayama, Improvement of the Dynamic Characterisitics for Measuring High Frequency Pressure Diagrams, SAE 1986 Transactions, Section 5, vol.95, 5.31-5.39 (1986)

(58)           T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, K. Yamane, Effects of Combustion and Injection Systems on Unburnt HC and Particulate Emissions from a DI Diesel Engine, SAE 1986 Transactions Section 4, vol.95, 4.1000-4.1008, (1986

(59)           村山 正,宮本 登,近久武美,山根浩二,金野 満,直噴式ディ−ゼル機関における燃焼および噴射系の諸元と微粒子および未燃炭化水素の排出特性,日本機械学会論文集(B) 52478 1986),2495-2502

(60)           宮本 登,近久武美,村山 正,高木伸和,伊藤光一郎,ディ−ゼル機関の定常および加速運転時におけるアルコールブレンド燃料での性能と燃焼特性,日本機械学会論文集(B)52476 1986),1565-1572

(61)           T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, K.Yamazaki, COM and SRC-U as Alternative Fuels for Diesel Engines, Bulletin of the MESJ, 14, 1 (1986), 29

(62)           T. Murayama, Y. Oh, A. Kido, T. Chikahisa, N. Miyamoto, K. How, Effects of Super Heating of Heavy Fuels on Combustion and Performance in DI Diesel Engines, SAE 1986 Transactions Section 2, vol.95, (1986), 2.330-2.337

(63)           T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, M. Nagata, K. Yamazaki, W.Y. Jin, COM and SRC-U as Alternative Fuels for Diesel Engines, Bulletin of the MESJ, 14-1 (1986), 29-37

1987

(64)           小川 英之・近久 武美・宮本 登・村山 正:多重スパーク方式によるアルコール駆動ディーゼル機関の燃焼と性能,自動車技術会論文集,34: 86-93 (1987)

(65)           Miyamoto, N., Hou, Z., Harada, A., Ogawa, H. and Murayama, T.: Characteristics of Diesel Soot Suppression with Soluble Fuel Additives, SAE Transactions, 96 (4), 871612: 792-798 (1987)

(66)           山崎信行,高橋のぶ,近久武美,宮本 登,村山 正,軽油へのLPG液状混合によるディーゼル燃焼の改善,自動車技術会論文集,36(1987), 48-54

(67)           呉 永澤,城戸章宏,近久 武美,宮本 登,村山 正,伊藤光一郎,ディーゼル機関における重質燃料加熱の効果,自動車技術会論文集,35(1987), 21-28

(68)           S. Tosaka, T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, K. Yamazaki, Combustion and Emissions in a High-Speed Diesel Engine with Liquefied Coal Fuels, Bulletin of the MESJ 15-1 (1987),29-36

1988

(69)           宮本 登・侯 志新・原田 明・小川 英之・村山 正:可溶性燃料添加剤によるディーゼル黒煙の低減特性,日本機械学会論文集B編,54 (498): 484-491 (1988)

(70)           Miyamoto, N., Hou, Z. and Ogawa, H.: Catalytic Effects of Metallic Fuel Additives on Oxidation Characteristics of Trapped Diesel Soot, SAE Paper 881224: 1-7 (1988)

(71)           宮本 登・小川 英之・後藤 申昌・佐々木 広美:レーザ光によるディーゼルスート生成過程に対する観察と解析 (着火遅れとスート生成特性),日本機械学会論文集B編,54 (506): 2961-2965 (1988)

(72)           侯 志新・原田 明・小川 英之・近久 武美・宮本 登・村山 正:圧縮着火機関における燃焼室壁面金属とメタノール燃料の着火安定性, 日本機械学会論文集B編,54 (507): 3290-3294 (1988)

(73)           侯 志新・小川 英之・宮本 登・成田 英夫:金属を含有するディーゼル黒煙粒子の酸化特性,日本機械学会論文集B編,54 (507): 3301-3304 (1988)

(74)           K. Yamane, T. Chikahisa, T. Murayma, N. Miyamoto, Measurement of Particulate and Unburnt HC Emissions from Diesel Engiens, SAE Transaction 97, (1988)

(75)           T. Murayama, N. Miyamoto, T. Chikahisa, S. Tosaka, Efficient and Low-Smoke Combustion of Various Low-Grade Fuels in High-Speed Small Diesel Engines, Transaction of the ASME, Journal of Engineering for Gas Turbine and Power, vol.110 (July 1988), 385-392

(76)           山根浩二,近久武美,宮本 登,村山 正,ディーゼル機関から排出される微粒子および未燃炭化水素の測定にかかわる各種因子の影響,日本機械学会論文集(B),54-498,(1988, 518-526

1989

(77)           宮本 登・小川 英之・奥山 高志・石橋 泉:単組成ガス燃料吸入時におけるディーゼル機関の燃焼と性能,日本舶用機関学会誌,34 (3): 214-218 (1989)

1990

(78)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Gotoh, N. and Sasaki, H.: Analysis of Diesel Soot Formation under Varied Ignition Lag with a Laser Light Extinction Method, SAE Paper, 900640: 1-6 (1990)

(79)           宮本 登・小川 英之・佐々木 広美:熱線法による渦室内ガス流動解析, 自動車技術会論文集,45: 9-14 (1990)

(80)           侯 志新・渋谷 昌彦・小川 英之・宮本 登:燃料添加剤によるディーゼル黒煙の低減効果と燃料性状, 日本機械学会論文集B編,56 (529): 2793-2796 (1990)

1991

(81)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Hou, Z. and Shibuya, M.: The Influence of Fuel Properties on Diesel-Soot Suppression with Soluble Fuel Additives, SAE Transactions, 100 (4), 910737: 276-281 (1991)

(82)           宮本 登・小川 英之・渋谷 昌彦・鈴木 和治・千葉 茂男:着火遅れ制御下におけるベンゼン系・n-ヘキサン混合燃料のディーゼル排気特性, 日本機械学会論文集B編,57 (537): 1919-1924 (1991)

(83)           Miyamoto, N., Ogawa, H. and Shibuya, M.: Distinguishing the Effects of Aromatic Content and Ignitability of Fuels in Diesel Combustion and Emissions, SAE Transactions, 100 (4), 912355: 930-936 (1991)

1992

(84)           渋谷 昌彦・宮本 登・小川 英之・須田 徹:ディーゼル燃焼・エミッションの燃料性状依存性, 日本機械学会論文集B編,58 (550): 295-300 (1992)

(85)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Wang, J., Shudo, T. and Yamazaki, K.: Diesel NOx Reduction with Ammonium Deoxidizing Agents Directly Injected into the Cylinder, JSAE Review, 13 (4): 18-23 (1992)

(86)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Shibuya, M. and Suda, T.: Description of Diesel Emissions by Individual Fuel Properties, SAE Paper, 922221: 1-8 (1992)

(87)           城戸 章宏・小川 英之・宮本 登:雰囲気レーザ誘起蛍光法(LIFA)による噴流画像の濃度分布定量化処理, 日本機械学会論文集B編,58 (554): 255-261 (1992)

1993

(88)           宮本 登・小川 英之・王 建マ・首藤 登志夫・山崎 賢治:アンモニア系還元剤の筒内直接噴射によるディーゼルNOxの低減,自動車技術会論文集,24(1): 10-15 (1993)

(89)           Kido, A., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: Quantitative Measurements and Analysis of Ambient Gas Entrainment into Intermittent Gas Jets by Laser-Induced Fluorescence of Ambient Gas (LIFA), SAE Transactions, 102 (4), 930970: 694-702 (1993)

(90)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Shibuya, M. and Fuwa, N.: Time Series Analysis of Diesel Exhaust Gas Emissions under Transient Operation, SAE Transactions, 102 (4), 930976: 724-731 (1993)

(91)           城戸 章宏・小川 英之・宮本 登・佐野 貴弘:雰囲気レーザ誘起蛍光法(LIFA)による間欠ガス噴流の周囲ガス導入に関する定量解析,日本機械学会論文集B編,59 (559): 201-207 (1993)

(92)           宮本 登・小川 英之・渋谷 昌彦・不破 直秀:ディーゼル機関の過渡運転時における排気特性の時系列的解析,日本機械学会論文集B編,59 (559): 241-247 (1993)

1994

(93)           宮本 登・小川 英之・渋谷 昌彦・新井 慶司・エスミリア・オリビエ:燃料中における炭化水素の分子構造とディーゼル排気特性,日本機械学会論文集B編,60 (571): 365-370 (1994)

(94)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Shudo, T. and Takeyama, F.: Combustion and Emissions in a New Concept Stratified Charge Engine with Two-Stage Fuel Injection, SAE Paper, 940675: 1-8 (1994)

(95)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Shibuya, M., Arai, K. and Esmilaire, O.: Influence of the Molecular Structure of Hydrocarbon Fuels on Diesel Exhaust Emissions, SAE Transactions, 103 (3), 940676: 1069-1074 (1994)

(96)           王 建マ・小川 英之・宮本 登:燃焼室内水噴射による副室式ディーゼル機関のNOx低減効果,日本機械学会論文集B編,60 (573): 318-324 (1994)

(97)           首藤 登志夫・小川 英之・宮本 登:直噴式層状燃焼機関における燃焼・排気特性,日本機械学会論文集B編,60 (576): 317-323 (1994)

1995

(98)           Miyamoto, N., Ogawa, H., Wang, J., Shudo, T. and Yamazaki, K.: Diesel NOx Reduction with Ammonium Deoxidizing Agents Directly Injected into the Cylinder, International Journal of Vehicle Design, 16 (1): 71-79 (1995)

(99)           首藤 登志夫・小川 英之・宮本 登:二段噴射DISC機関の燃焼・排気に対する燃料性状の影響,自動車技術会論文集,26 (1): 5-10 (1995)

(100)       Shudo, T., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: The influence of fuel properties on combustion and emissions in a DI stratified charge engine, JSAE Review, 16: 27-33 (1995)

(101)       Miyamoto, N., Ogawa, H., Wang, J. and Ohashi, H.: Significant NOx Reduction with Direct Water Injection into the Sub-Chamber of an IDI Diesel Engine, SAE Transactions, 104 (3), 950609: 1085-1092 (1995)

(102)       王 建マ・小川 英之・宮本 登・山崎 賢治:金属塩水溶液の筒内直接噴射によるディーゼルNOxおよびスートの同時低減効果,日本機械学会論文集B編,61 (584): 351-357 (1995)

(103)       城戸 章宏・上野 正樹・小川 英之・宮本 登:非定常噴流の雰囲気ガス導入に及ぼす噴射パラメータの影響,日本機械学会論文集B編,61 (590): 9-15 (1995)

(104)       Iman, K. R.・北村 融・小川 英之・宮本 登・榎本 良輝:小形ディーゼル機関の過渡運転時におけるピストン燃焼室壁面温度と排気の推移特性,日本機械学会論文集B編,61 (590): 183-189 (1995)

1996

(105)       Iman, K. R., Ogawa, H., and Miyamoto, N.: Time-Resolved Nature of Exhaust Gas Emissions and Piston Wall Temperature under Transient Operation in a Small Diesel Engine, SAE Paper, 960031: 29-36 (1996)

(106)       Kido, A., Ueno, M., Ogawa, H., and Miyamoto, N.: Analysis of Ambient Gas Entrainment Processes in Intermittent Gas Jets by LIFA Technique, SAE Paper, 960835: 269-276 (1996)

(107)       Iman, K. R.・家村 暁幸・小川 英之・宮本 登:小形ディーゼル機関の減速運転時における排気エミッションの過渡特性,日本機械学会論文集B編,62 (601): 289-285 (1996)

(108)       Miyamoto, N., Ogawa, H., Wang, J. and Yamazaki, K.: Simultaneous Reductions in Diesel NOx and Smoke Emissions with Aqueous Metal-Salt Solutions Directly Injected into the Combustion Chamber, SAE Transactions, 105 (3), 961164: 1536-1541 (1996)

(109)       Miyamoto, N., Ogawa, H., Arima, T. and Miyakawa, K.: Improvements of Diesel Combustion and Emissions with Addition of Oxygenated Agents to Diesel Fuels: SAE Paper, 962115: 193-199 (1996)

1997

(110)       Miyamoto, N., Ogawa, H., and Iemura, A. and Iman, K. R.: Cycle-to-Cycle Transient Characteristics of Exhaust Gas Emissions from a Diesel Engine with Different Increasing and Decreasing Load Patterns: SAE Transactions, 106 (4), 970750: 261-270 (1997)

(111)       宮本 登・小川 英之・家村 暁幸・Raihan, K. AIman, K. R.           燃料噴射量の増減パターンがディーゼルエンジンの過渡推移特性に及ぼす影響,日本機械学会論文集B編,63 (611): 311-317 (1997)

1998

(112)       本 登・小川 英之・小畑 浩一・有馬 輝芽・曹 京紅:含酸素燃料によるディーゼル排気の改善,自動車技術会論文集,29(1): 17-22 (1998)

(113)       Miyamoto, N., Ogawa, H., Nabi, M. N., Obata, K. and Arima, T.: Smokeless, Low NOx, High Thermal Efficiency, and Low Noise Diesel Combustion with Oxygenated Agents as Main Fuel, SAE Transactions, 107 (4), 980506: 171-177 (1998)

(114)       Kido, A., Kubota, S., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: Simultaneous Measurements of Concentration and Temperature Distributions in Unsteady Gas Jets by an Iodine LIF Method, SAE Transactions, 107 (3), 980146: 167-175 (1998)

(115)       Miyamoto, N., Ogawa, H., Obata, K. and Cao, G-H.: Improvements of Diesel Combustion and Emissions by Addition of Oxygenated Agents to Diesel Fuels: Influence of Properties of Diesel Fuels and Kinds of Oxygenated Agents, JSAE Review, 19-2: 154-156 (1998)

(116)       宮本 登・小川 英之・Nabi, M. N.・小畑 浩一・有馬 輝芽:含酸素燃料によるディーゼル燃焼の低エミッション・高効率化とその特性,日本機械学会論文集B編,64 (620): 306-312 (1998)

(117)       城戸 章宏・石川 誠一郎・小川 英之・宮本 登:雰囲気LIF法による非定常ガス噴流の温度・濃度場の同時画像計測,日本機械学会論文集B編,64 (620): 279-285 (1998)

1999

(118)       小川 英之・李 辰宇・登坂 茂・藤原 康博・宮本 登:希薄予混合圧縮着火機関の燃焼室内ガス成分分析による燃焼機構解明,日本機械学会論文集B編65 (631): 289-295 (1999)

(119)       Ogawa, H., Raihan, K. A., Iizuka, K. and Miyamoto, N.: Cycle-to-cycle Transient Characteristics of Diesel Emissions during Starting: SAE Transactions, 108 (4), 1999-01-3495: 1450-1456 (1999)

2000

(120)       Raihan, K. A.・飯塚 健一・小川 英之・宮本 登:始動時におけるディーゼルエミッションの過渡特性,日本機械学会論文集B編66 (641): 300-306 (2000)

(121)       Nabi, M. N.・南 昌宏・小川 英之・宮本 登:高含酸素燃料による超低エミッション・高性能ディーゼル燃焼の実現と機構,日本機械学会論文集B編66 (642): 298-304 (2000)

(122)       Nabi, M. N., Minami, M., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: Ultra Low NOx and High Performance Diesel Combustion with Highly Oxygenated Fuels, SAE Paper, 2000-01-0231: 57-63 (2000)

(123)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Li, C. and Sakai, A.: Improvement of Diesel Combustion and Emissions with Two-Stage Fuel Injection at Different Piston Position, SAE Transactions, 109 (4), 2000-01-1180: 783-790 (2000)

(124)       Miyamoto, N., Ogawa, H. and Nabi, M. N.: Approaches to extremely low emissions and efficient diesel combustion with oxygenated fuel, International Journal of Engine Research (I Mech E), 1(1): 71-85 (2000)

(125)       Ogawa, H., Nabi, M. N., Minami, M., Miyamoto, N. and Kim, B.: Ultra Low Emissions and High Performance Diesel Combustion with a Combination of High EGR, Three-way Catalyst and Highly Oxygenated Fuel, DMM, SAE Transactions, 109 (4), 2000-01-1819: 1019-1027 (2000)

(126)       李 辰宇・酒井 厚・小川 英之・宮本 登:ピストン位相を考慮したパイロット噴射によるディーゼル燃焼の改善とその機構,日本機械学会論文集B編66 (646): 313-319 (2000)

(127)       小川 英之・モハマッド ヌルン ナビ・南 昌宏・金 俸錫・宮本 登:ジメトキシメタン(DMM)を燃料とする超低エミッション・高性能ディーゼル燃焼,自動車技術会論文集,29 (1): 17-22 (2000)

2001

(128)       Raihan, K. A., Takimoto, F., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: Time-Resolved Behavior of Unburned Hydrocarbon Components in Diesel Exhaust under Transient Operations, SAE Paper, 2001-01-1259: 1- 8 (2001)

(129)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Li, C., Nakazawa, S. and Akao, K.: Low Emission and Knock-Free Combustion with Rich and Lean Biform Mixture in a Dual-Fuel CI Engine with Induced LPG as the Main Fuel, SAE Transactions, 110 (4), 2001-01-3502: 1619-1625 (2001)

(130)       小川 英之・宮本 登・木村 範孝・濱田 康信:下方可視化機関による高含酸素燃料のディーゼル燃焼解析,自動車技術会論文集,32 (4): 35-40, (2001)

(131)       小川 英之・宮本 登・Raihan, K. A.・滝本 文人・登坂 茂・藤原 康博:過渡運転時におけるディーゼル未燃炭化水素の排出および成分特性,日本機械学会論文集B編67 (659): 246-252 (2001)

(132)       宮本 登・小川 英之・城戸 章宏・吉岡 悟・高橋 智也: LIBS法による炭化水素混合気の高速局所当量比計測,日本機械学会論文集B編67 (658): 168-203 (2001)

2002

(133)       小川 英之・宮本 登・李 辰宇・中澤 聡:吸入LPGを主燃料とする予混合圧縮着火機関の混合気分布濃淡二層化による燃焼・排気改善,自動車技術会論文集,33 (1): 17-22, (2002)

(134)       金子 真也・根子 詳浩・安藤 博和・小川 英之・宮本 登:シリンダ内直接水噴射による予混合圧縮着火機関の運転領域拡大,日本機械学会論文集B編,68 (665): 270-275 (2002)

(135)       金子 真也・安藤 博和・小川 英之・宮本 登:DMEを吸入する予混合圧縮着火機関の燃焼制御 (反応抑制物質の直接噴射による運転領域の拡大), 自動車技術会論文集,33 (4): 77-83 (2002)

(136)       小川 英之・宮本 登・屋木 理志:含酸素燃料のPAH生成機構に関する化学動力学的解析,自動車技術会論文集,33 (4): 85-90 (2002)

(137)       Kaneko, N., Ando, H., Ogawa, H. and Miyamoto N.: Expansion of the Operating Range with In-cylinder Water Injection in a Premixed Charge Compression Ignition Engine, SAE Paper, 2002-01-1743: 1-7 (2002)

(138)       Nabi, M. N., Minami, M., Ogawa, H. and Miyamoto, N.: Nature of Fundamental Parameters Related to Engine Combustion for a Wide rage of Oxygenated Fuels, SAE Paper, 2002-01-2853: 1-8 (2002)

(139)       宮本 登・小川 英之・伊吹 卓・峰松 孝行:低沸点成分混合による高粘度油のディーゼル燃焼・排気改善と機構,日本マリンエンジニアリング学会誌,37 (9): 75-83 (2002)

2003

(140)       Ogawa, H., Kaneko, N., Ando, H. and Miyamoto, N.: Combustion Control and Operating Range Expansion with Direct Injection of Reaction Suppressors in a Premixed DME HCCI Engine, SAE Paper, 2003-01-0746: 1-12 (2003)

(141)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Li, C., Nakazawa, S. and Akao, K.: Smokeless and Low NOx Combustion in a Dual-Fuel Diesel Engine with Induced Natural Gas as the Main Fuel, International Journal of Engine Research (I Mech E), 4 (1): 1-9 (2003)

(142)       金子 真也・安藤 博和・小川 英之・宮本 登:燃焼反応抑制物質導入による予混合圧縮着火燃焼の制御とその機構,日本機械学会論文集B編,69 (680): 222-228, (2003)

(143)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Kaneko, N. and Ando, H.: Combustion Control and Operating Range Expansion in an HCCI Engine with Selective Use of Fuels with Different Low-Temperature Oxidation Characteristics, SAE Paper, 2003-01-1827: 1-12 (2003)

(144)       金子 真也・安藤 博和・小川 英之・宮本 登:メタノール直接噴射による予混合圧縮着火機関の燃焼制御と運転領域拡大,日本機械学会論文集B編,69 (682): 231-236, (2003)

(145)       Ogawa, H., Miyamoto, N., and Masayuki Yagi: Chemical-Kinetic Analysis on PAH Formation Mechanisms of Oxygenated Fuels, SAE Paper, 2003-01-3190: 1-8 (2003)

2004

(146)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Sakai, A., and Akao, K.: Combustion in a Two-stage Injection PCCI Engine with Lower Distillation-temperature Fuels, SAE Paper, 2004-01-1914, 1-7, (2004)

(147)       小川 英之宮本 登酒井 厚赤尾 圭一燃料の蒸留温度低下による二段噴射予混合圧縮着火機関の燃焼改善*,自動車技術会論文集,35(3): 29-34, (2004)

2005

(148)       酒井 厚武山 洋之小川 英之宮本 登:燃料の蒸留温度低下による早期噴射型予混合圧縮着火機関の燃焼改善,日本機械学会論文集B, 71 (701), p.322-328 (2005)

(149)       酒井 厚武山 洋之小川 英之宮本 登:予混合圧縮着火燃焼の燃料着火性および圧縮比に対する依存性,日本機械学会論文集B, 71 (703), p.249-255 (2005)

(150)       小川 英之・東 邦彦・宮本 登:メタノールの低温酸化反応抑制効果による予混合圧縮着火燃焼の燃焼制御(圧縮比と主燃料のオクタン価が燃焼および運転可能範囲に及ぼす影響), 自動車技術会論文集,36 (3): 13-18 (2005)

(151)       星 賢児・日下 博人・城戸 章宏・小川 英之・宮本 登:原子発光法による気液混在場の瞬時濃度・蒸発率定量計測:日本機械学会論文集B, 71 (706), p.202-207 (2005)

(152)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Kaneko, N. and Ando, H.: Combustion Control and Operating Range Expansion in an HCCI Engine with Reaction Inhibitors, International Journal of Engine Research (I Mech E), 6 (4): 342-359 (2005)

(153)       小川英之・清水 肇・木戸伸吾・宮本  登:超高EGRによる低酸素濃度雰囲気ディーゼル燃焼の諸特性と燃料噴射量依存性,日本機械学会論文集B71 (710), 217-224 (2005)

(154)       Sakai, A., Takeyama, H., Ogawa,H., Miyamoto. N.: Improvements in PCCI Combustion and Emissions with Lower Distillation Temperature Fuels, International Journal of Engine Research (I Mech E), 6 (5): 433-442 (2005)

(155)       酒井 厚小川 英之宮本 登:化学動力学的解析による予混合圧縮着火燃焼の燃料着火性依存性に対する検討,自動車技術会論文集,36(6): 45-50, (2005)

 

2006

(156)                                                                                                                                      小川英之・伊吹 卓・峰松孝行・宮本 登:高製造効率GTL燃料としてのデカリンのディーゼル燃焼・排気特性,日本機械学会論文集B72 (713), p. 132-137 (2006)

(157)                                                                                                                                      Ogawa, H., Sakai, A., and Miyamoto, N.: Chemical Kinetic Analysis of the Fuel Ignitability Dependence of a Premixed Charge Compression Ignition Engine, Review of Automotive Engineering, 27, 55-60 (2006)

(158)                                                                                                                                      小川英之・李 鉄・木戸伸吾・清水 肇・宮本 登:超高EGR・低酸素濃度雰囲気ディーゼル燃焼の燃料噴射および圧縮比に対する依存性,日本機械学会論文集B 72 (714), p.327-333 (2006)

(159)                                                                                                                                      Ogawa, H., Shimizu, H., Kido, S., and Miyamoto, N.: Characteristics of Diesel Combustion in Low Oxygen Mixtures with Ultra-High EGR, SAE Paper, 2006-01-1147, 1-7 (2006)

(160)                                                                                                                                      Ogawa, H., Sakai, A., Takeyama, H., and Miyamoto, N.: Fuel Ignitability Dependence of a Premixed Charge Compression Ignition Engine, International Journal of Vehicle Design, 41, 1/2/3/4: 227-241 (2006)

(161)                                                                                                                                      Kido, A., Hoshi, K., Kusaka, H., Ogawa, H., and Miyamoto, N.: Instantaneous Measurement of Local Concentration and Vapor Fraction in Liquid-Gas Mixtures by Laser-Induced Breakdown Spectroscopy, JSME International Journal, Vol. 49, No. 2, 520-525 (2006)

(162)                                                                                                                                      李 鉄・木戸伸吾・小川英之:超高EGR・低酸素ディーゼル燃焼の燃料性状依存性,日本機械学会論文集B編, 72 (719), 213-218 (2006)

(163)                                                                                                                                      Shudo, T., Kitahara, S., and Ogawa, H.: Influence of Carbon Dioxide on Combustion in an HCCI Engine with the Ignition-Control by Hydrogen, SAE Paper, 2006-01-3248, 1-8 (2006-10)

(164)                                                                                                                                      Ogawa, H., Li, T., Miyamoto, N., and Kido, S., Shimizu, H.: Dependence of Ultra-High EGR and Low Temperature Diesel Combustion on Fuel Injection Conditions and Compression Ratio, SAE Paper, 2006-01-3386, 1-7 (2006) SAE 2006 Transactions Journal of Engines - V115-3

(165)                                                                                                                                      Li, T., Okabe, Y., Izumi, H., Shudo, T., and Ogawa, H.:  Dependence of Ultra-High EGR Low Temperature Diesel Combustion on Fuel Properties, SAE Paper, 2006-01-3387, 1-7 (2006)

2007

(166)       小川英之首藤登志夫田賀文浩:ディーゼル機関における未規制物質の排出特性,自動車技術会論文集,38(2): p.87-92 (2007)

(167)       首藤登志夫,中島俊哉,小川英之,青柳友三,石井素,後藤雄一,野田明:バイオディーゼル燃料へのエタノールの混入とEGRによる黒煙およびNOxの同時低減 ,自動車技術会論文集 38(2), p.137-142 (2007)

(168)       岡部幸弘,泉洋行,李鉄,首藤登志夫,小川英之:低温ディーゼル燃焼における希釈ガスの効果(第1報) −各種導入ガスによる効果の比較−,自動車技術会論文集 38(2): 143-148 (2007)

(169)       李鉄,岡部幸弘,泉洋行,首藤登志夫,小川英之 :低温ディーゼル燃焼における希釈ガスの効果(第2報) −二酸化炭素の化学的効果−, 自動車技術会論文集 38(2): p.149-153 (2007)

(170)       Ogawa, H., Ibuki, T., Minematsu, T., and Miyamoto N.: Diesel Combustion and Emissions of Decalin as a High Productivity GTL Fuel, Energy & Fuels, 21 (3), 1517-1521 (2007-3)

(171)       Li, T., Izumi, H., Shudo, T., Ogawa, H., and Okabe, Y: Characterization of Low Temperature Diesel Combustion with Various Dilution Gases, SAE Paper, 2007-01-0126, 1-12 (2007) SAE 2007 Transactions Journal of Engines - V116-3

(172)       Shudo, T., Hiraga, K., and Ogawa, H.: Mechanisms in Reducing Smoke and NOx from BDF Combustion by Ethanol Blending and EGR, SAE Paper, 2007-01-0622, 1-6 (2007)

(173)       李鉄,泉洋行,首藤登志夫,小川英之:大量EGR・低温ディーゼル燃焼における未規制有害物質排出特性および排気触媒による浄化効果,日本機械学会論文集B73 (728), p. 221-226 (2007-4)

(174)       Ogawa, H., Azuma, K., and Miyamoto, N.: Combustion control and operating range expansion in an HCCI engine with suppression of low temperature oxidation by methanol: influence of compression ratio and octane number of main fuel, International Journal of Engine Research (I Mech E), 8 (1), 139-146 (2007-2)

(175)       Li, T., Izumi, H., Shudo, T., Ogawa, H. , and Okabe, Y.: Improvements in Low Temperature Diesel Combustion with Blending ETBE to Diesel Fuel, SAE Paper, 2007-01-1866, 1062-1069 (2007-7)

(176)       Iman, K. R., Ichsan H. L., Wishnu, M. S. A., Tirto, P., B., Tatang H. S., Arismunandar, W., Dung, N. N., and Ogawa, H.: Performance and Exhaust Gas Emissions of Using Biodiesel Fuel from Physic Nut (Jatropha Curcas L.) Oil on a Direct Injection Diesel Engine (DI), SAE Paper, 2007-01-2015, 1232-1236 (2007-7)

(177)       李鉄,泉洋行,岡部幸弘,首藤登志夫,小川英之:ETBE混合軽油の低温ディーゼル燃焼特性,自動車技術会論文集,38(4): 127-132 (2007)

(178)       Ogawa, H., Li, T., and Miyamoto, N.: Characteristics of Low Temperature and Low Oxygen Diesel Combustion with Ultra-High EGR, International Journal of Engine Research (I Mech E), 8 (4), 365-378 (2007-8)

(179)       首藤登志夫,中島俊哉,小川英之,鈴木和彦:ディーゼル機関における低セタン価燃料利用のためのパイロット噴射による燃焼制御,日本機械学会論文集B73 (733): 180-186 (2007)

 

2008

(180)       小川英之,首藤登志夫,吉田拓弥,高橋研介,沼田 明:アフター噴射によるディーゼル燃焼の改善特性,自動車技術会論文集,39 (1), 101-106 (2008)

(181)       小川英之,宮本 登,河辺隆夫,登坂 茂:ディーゼル機関の低圧縮比下時における未燃炭化水素排出特性 −過渡運転時の増加特性と低蒸留温度燃料による改善効果,日本機械学会論文集B74 (739): 217-222 (2008)

(182)       Li, T., Izumi, H., Shudo, T., and Ogawa, H.: Effect of Exhaust Catalysts on Regulated and Unregulated Emissions from Low Temperature Diesel Combustion with High Rates of Cooled EGR, SAE Paper, 2008-01-0647, 1-9 (2008), SAE Int. J. Fuels Lubr. April 2009 1:274-282

(183)       李鉄,鈴木勝首藤登志夫,小川英之:大量EGR・低温ディーゼル燃焼排気中の微粒子粒径分布,日本機械学会論文集B74 (741): 207-212 (2008)

(184)       李鉄,鈴木勝,首藤登志夫,小川英之:大量EGR・低温ディーゼル燃焼の混合気形成および燃焼特性に及ぼすセタン価の影響,自動車技術会論文集,39 (3), 157-162 (2008)

(185)       Ogawa, H., Yoshida, T., Takahashi, K., and Numata, A.: Improvements in Diesel Combustion with After-Injection, SAE Paper, 2008-01-2476, 1-8 (2008)

(186)       李鉄,鈴木勝小川英之:大量EGR低温ディーゼル燃焼に及ぼす圧縮比とセタン価の影響 −予混合化と低温化の各効果に対する検討,自動車技術会論文集,39 (6), 119-124 (2008)

(187)       Tie Li, Masaru Suzuki, Toshio Shudo and Hideyuki Ogawa: Effect of Cetane Number on Mixture Formation and Combustion Characteristics of Ultra-High EGR Low Temperature Diesel Combustion, Review of Automotive Engineering, 29 (4):463-470 (2008)

 

2009

(188)       Tie Li and Hideyuki Ogawa: Regulated emissions and speciated hydrocarbons from smokeless low-temperature combustion diesel engines with ultra-high exhaust gas recirculation and exhaust oxidation catalyst, Proc. IMechE Vol. 223, Part D: J. Automobile Engineering, 673- 683 (2009)

(189)       小川英之:ディーゼル車の新技術と燃料,日本機械学会論文集B75 (751): 93-95 (2009)

(190)       小川英之,中村俊洋,ハリ セティアプラジャ:エタノールの吸気ポート噴射によるディーゼル燃焼の改善特性,自動車技術会論文集,40 (2), 343-348 (2009)

(191)       Li, T., Suzuki, M., and Ogawa, H.: Effects of ethyl tert-butyl ether addition to diesel fuel on characteristics of combustion and exhaust emissions of diesel engines, Fuels, 88 (10), 2017-2024 (2009)

(192)       Ogawa, H., Miyamoto, N., Kawabe, T., and Tosaka, S.: Characteristics of Unburned Hydrocarbon Emissions in a Low Compression Ratio DI Diesel Engine, SAE Paper, 2009-01-1526, 1-7 (2009)

(193)       Li, T., Suzuki, M., and Ogawa, H.: Characteristics of Smokeless Low Temperature Diesel Combustion in Various Fuel-Air Mixing and Expansion of Operating Load Range, SAE Paper, 2009-01-1449, 1-15 (2009)

(194)       Ogawa, H. and Taga, F.: Unregulated Harmful Substances in Exhaust Gas from Diesel Engines, SAE Paper, 2009-01-1870, 1-7 (2009), SAE Int. J. Fuels Lubr. October 2009 2:870-876

(195)       小川英之,中村俊洋:メタノールの吸気ポート噴射による予混合化ディーゼル燃焼の改善,日本機械学会論文集B75 (756), 152-157 (2009)

(196)       李鉄,柿崎隆太,鈴木勝,小川英之,村瀬真人:予混合化ディーゼル燃焼の燃料着火依存性 , 自動車技術会論文集,40 (6), 1503-1508 (2009)

 

2010

(197)       Ogawa, H., Hari, S., Nakamura, T.: Improvements to Premixed Diesel Combustion with Ignition Inhibitor Effects of Premixed Ethanol by Intake Port Injection, SAE Paper, 2010-01-0866, 1-9 (2010)

(198)       小川英之,木村圭祐,佐々木啓介,佐藤裕紀,佐古孝弘:ロングストローク化による火花点火ガスエンジンの性能改善,日本機械学会論文集B76 (765), 142-148 (2010)

(199)       李鉄,鈴木勝,小川英之:大量EGR低温ディーゼル燃焼の未燃炭化水素および一酸化炭素排出に及ぼす二段燃料噴射の効果, 日本機械学会論文集B76 (766), 72-77 (2010)

(200)       Li, T., Suzuki, M., and Ogawa, H.: Effect of two-stage injection on unburned hydrocarbon and carbon monoxide emissions in smokeless low-temperature diesel combustion with ultra-high exhaust gas recirculation, International Journal of Engine Research (IMech E), 11 (5), 345-354 (2010-10)

(201)       小川英之,松本淳:予混合圧縮着火燃焼におけるエタノールの着火抑制効果に対する化学反応解析,日本機械学会論文集B76 (771), 302-308 (2010)

(202)       李鉄,小川英之:ディーゼル燃焼におけるすすと窒素酸化物のトレードオフに関する反応速度論的考察,日本機械学会論文集B76 (772), 286-291 (2010)

 

2011

(203)       Ogawa, H. and Li, T.: Volatile Organic Compounds in Exhaust Gas from Diesel Engines under Various Operating Conditions, International Journal of Engine Research (IMech E), 12 (1), 30-40 (2011-2)

(204)       Ogawa, H., Kimura, K., Sasaki, K., Sato, Y., and Sako, T.: Performance Improvements in a Longer Stroke Spark Ignition Gas Engine, International Journal of Engine Research (IMech E), 12 (3), 265-273 (2011-6)

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(207)       Li, T. and Ogawa, H.: Analysis of the Trade-off between Soot and Nitrogen Oxides in Diesel-Like Combustion by Chemical Kinetic Calculation, SAE Paper, 2011-01-1847, 2247-2254 (2011), SAE Int. J. Engines, 20125:94-101 (2012-5)

 

2012

(208)       ハリ セティアプラジャ,小澤 琢磨,原 考佑,山崎 賢治,小川 英之: 含水エタノール軽油エマルジョン燃料によるディーゼル燃焼の改善,日本機械学会論文集B78 (785), 142-149 (2012)

(209)       Li, T., Moriwaki, R., Ogawa, H., Kakizaki, R., and Murase, M.: Dependence of premixed low-temperature diesel combustion on fuel ignitability and volatility, International Journal of Engine Research (IMech E), 13 (1), 14-27 (2012-2)

(210)       ハリ セティアプラジャ,原 考佑,柴田 元,小川 英之: アルコールと植物油の混合燃料のディーゼル燃焼特性,自動車技術会論文集, 43 (2), 461-466, (2012).

(211)       Tie Li, Hideyuki Ogawa, Riichi Moriwaki, and Teruo Suzuki: Effects of EGR and Pilot Injection on Characteristics of Combustion and Emissions of Diesel Engines with Low Ignitability Fuel, SAE Paper, 2012-01-0853, 1-11 (2012)

(212)       Gen Shibata and Hideyuki Ogawa: HCCI Combustion Control by DME-Ethanol Binary Fuel and EGR, SAE Paper, 2012-01-1577, 1-9 (2012)

(213)       Hideyuki Ogawa, Hari Setiapraja, Kosuke Hara, Gen Shibata: Combustion and Emissions with Bio-alcohol and Nonesterified Vegetable Oil Blend Fuels in a Small Diesel Engine, SAE Int. J. Fuels Lubr. 5(3):1395-1403, 2012-32-0017 (2012)

2013

(214)  Hideyuki Ogawa, Gen Shibata, Xueming Jin, Toshiyuki Hirose and Naoki Kono: Visualization and Heat Release Analysis of Premixed Diesel Combustion with Various Fuel Ignitabilities and Oxygen Concentrations in a Constant Volume Combustion Vessel, SAE Paper, 2013-01-0899 (2013-4).

(215)  Gen Shibata, Yushi Shibaike, Hirooki Ushijima and Hideyuki Ogawa: Identification of Factors Influencing Premixed Diesel Engine Noise and Mechanism of Noise Reduction by EGR and Supercharging, SAE Paper, 2013-01-0313 (2013-4).

(216)  Hideyuki Ogawa, Gen Shibata, Takaki Kato, Hari Setiapraja, and Kosuke Hara: Combustion Characteristics of Emulsified Blends of Water and Diesel Fuel in a Diesel Engine with Cooled EGR and Pilot Injection, SAE Int. J. Fuels Lubr., 6:977-985, 2013-32-9022, (2013-10).

(217)  Qian Xiong, Kazuki Inaba, Hideyuki Ogawa, and Gen Shibata: Influence of Fuel Properties on Operational Range and Thermal Efficiency of Premixed Diesel Combustion, SAE Int. J. Fuels Lubr., 6:1005-1013, 2013-32-9054, (2013-10).

(218)  Qian Xiong, Kazuki Inaba, Tatstunori Obe, Hideyuki Ogawa, and Gen Shibata: Improvements in Thermal Efficiency of Premixed Diesel Combustion with Low Distillation Temperature Fuels, SAE Paper, 2013-01-2624, (2013-10).

2014

(219)  Shibata, G., Ushijima, H., Ogawa, H., and Shibaikie Y.: Combustion Noise Analysis of Premixed Diesel Engine by Engine Tests and Simulations, SAE Paper, 2014-01-1293, (2014).

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(221)  Ogawa, H., Shibata, G., Kato, T., and Zhao, P.: Dual Fuel Diesel Combustion with Premixed Ethanol as the Main Fuel, SAE Paper, 2014-01-2687 (2014).

(222)  Shibata, G., Kawaguchi, R., Yoshida, S., and Ogawa, H. Molecular Structure of Hydrocarbons and Auto-Ignition Characteristics of HCCI Engines, SAE Paper, 2014-32-0003 (2014). SAE Int. J. Fuels Lubr. 7(3):1050-1061, 2014, doi:10.4271/2014-32-0003.

(223)  Ogawa, H., Shibata, G., Noguchi, Y., and Numata, M.: Visualization Analysis of Diesel Combustion with Water and Diesel Fuel Emulsified Blend in a Constant Volume Chamber Vessel, SAE Paper, 2014-32-0127 (2014).

2015

(224)  Ogawa, H., Xiong, Q., Obe, T., Sakane, Y., and Shibata, G.: Improvements in Thermal Efficiency of Premixed Diesel Combustion with Optimization of Combustion Related Parameters and Fuel Volatilities, International Journal of Engine Research (IMech E), Vol. 16 (1), (2015) , pp.81-91.

(225)  Hideyuki Ogawa, Peilong Zhao, Taiki Kato, and Gen Shibata: Improvement of Combustion and Emissions in a Dual Fuel Compression Ignition Engine with Natural Gas as the Main Fuel, SAE Paper, 2015-01-0863 (2015).

(226)  Shibata, G., Ushijima, H., Shiobaike, Y., Ogawa, H., and Foster, D. E.: Optimization of Heat Release Shape and the Connecting Rod Crank Radius Ratio for Low Engine Noise and High Thermal Efficiency of Premixed Diesel Engine Combustion, SAE Paper, 2015-01-0825 (2015).

(227)  Hideyuki Ogawa, Kota Tashiro, Mutsumi Numata, Tatsunori Obe and Gen Shibata: Influence of Fuel Volatility on Evaporation Characteristics of Diesel Sprays in Various Low Temperature and Low Density Surrounding Conditions Like at Early Pilot or Late Post Injections, SAE Paper, 2015-01-1923, (2015)

(228)  Ogawa, H., Sakane, Y., Obe, T., and Shibata, G.: Low temperature premixed diesel combustion with blends of ordinary diesel fuel and normal heptane, SAE Paper, 2015-32-0754 (2015)

(229)  Shibata, G., Takahara, M., Nishikawa, K., and Ogawa, H.: Development of a Micro-Reactor HC-SCR System and the Evaluation of Nox Reduction Characteristics, SAE Paper 2015-01-2021 (2015)

(230)  Hideyuki Ogawa, Hideyuki Nishimoto, Akihiro Morita, and Gen Shibata: Predicted diesel ignitability index based on the molecular structures of hydrocarbons, International Journal of Engine Research (IMech E), (Online First), (2015)